A legjobb gyerekülés – Teszt

A 150cm-nél alacsonyabb gyermekeknek jóváhagyott autósülésben kell utazniuk, ami azt jelenti, hogy a gyerekülés nem egy kényelmi, hanem egy kötelező biztonsági szempont. Ez persze nem azt jelenti, hogy a gyerekülés ne legyen kényelmes, viszont a biztonság előrevalóbb, főleg ha gyermekünkről van szó. Természetesen a legjobb gyerekülések mindegyike tökéletesen biztonságos és amelett kényelmes is. 


JOIE i-Spin 360°

JOIE i-Spin 360°

0-18 kg gyermekek számára
Osztály: 0 és 0+, ECE: 1. osztály
5 pontos biztonsági öv
360°-ban forgatható
Állítható háttámla
Levehető huzat
Tömeg: 14,22 kg

Britax Römer Kidfix SL

Britax Römer Kidfix SL

15-36 kg gyermekek számára
Osztály: III.
3 pontos biztonsági öv
Levehető huzat
Tömeg: 6,4 kg

Kinderkraft Comfort Up

Kinderkraft Comfort Up

9-36 kg közötti gyerekek számára
Osztály: l. és lll. osztály (az Európai ECE csoportosítás szerint)
5-pontos biztonsági öv
Levehető huzat
Tömeg: 4 kg

Maxi-Cosi CabrioFix Essencial

Maxi-Cosi CabrioFix Essencial

0-13 kg közötti gyerekek számára
Osztály: 0 és 0+ osztály (az Európai ECE csoportosítás szerint)
3-pontos biztonsági öv
Nézési irány: menetiránynak háttal
Levehető huzat

LIONELO LEVI simple

LIONELO LEVI simple

9-36 kg közötti gyerekek számára
Osztály: l. osztály, lll. Osztály (az Európai ECE csoportosítás szerint)
5-pontos biztonsági öv
nézési irány: menetiránnyal szemben
Tömeg: 3 kg

CARETERO Mokki

CARETERO Mokki

0-36 kg közötti gyerekek számára
Osztály: 0. osztály, I. és III. Osztály (az Európai ECE csoportosítás szerint)
5-pontos biztonsági öv
Levehető huzat
Tömeg: 9,5 kg

ÚTMUTATÓ A LEGJOBB GYEREKÜLÉS VÁSÁRLÁSÁHOZ

Fontos, hogy az életmódodnak leginkább megfelelő autósülést válaszd. Nézzük meg, mit kell tudnod ahhoz, hogy a számodra legjobb gyerekülést válaszd:

MELYIK CSOPORTBA TARTOZOK?

A csoportokat hozzávetőleges életkor szerint szervezik, ami iránymutatásul szolgál, de amit igazán meg kell nézni, az a súly:

  1. csoport: 10 kg-ig
    0+ csoport: 13 kg-ig
  2. csoport: 9 és 18 kg között
  3. csoport: 15 és 25 kg között
  4. csoport: 22-36 kg között

Ez azt jelenti, hogy négy ülésre van szükségünk, csoportonként egy? Nem, mert a legtöbb modell két vagy akár három kor- és súlytartományt is lefed. A leggyakoribb, hogy a 0. csoportot külön-külön, majd az 1-es, 2-es és akár a 3-as csoportot is megveszik. Bár vannak olyan modellek is, amelyek mindent lefednek. Ezt úgy lehet elérni, hogy az alkatrészek és tartozékok beállítását a gyermek méretének megfelelően tesszük.

Maxi Cosi

A Maxi-Cosi egy olyan márka, amely a 0 és 0+ csoportos gyerekülésekre specializálódott, amelyek a leginkább különböznek a többi csoporttól. A márka egyfajta általános márkává vált, mint a Kleenex, a Rimmel vagy a Tupper. 

Akár Maxi-Cosi a neve, akár nem, ha az ülést ezekre a csoportokra engedélyezték, ugyanolyan rendszerrel rendelkezik: egy rögzített alap az autósülésben és egy babahordozó vagy “tojás”, amelyben a gyermek utazik, mindig hátrafelé néző helyzetben.

A babahordozó könnyen lecsatolható, és fogantyúval rendelkezik, így az autón kívül is hordozható, ami nagyon hasznos, különösen akkor, ha a gyermek alszik. Ezenkívül általában a hordozóágy vagy a babakocsi szerkezetéhez is csatlakoztatható, bár ügyelnie kell arra, hogy kompatibilis modelleket vásárolj, vagy legyenek hozzájuk átalakítók. Mindenesetre a “tojást” csak bizonyos pillanatokban célszerű használni, mert a babának nem tesz jót, ha hosszú ideig félig ülő helyzetben marad.

Innen jutunk el az 1., 2. és 3. csoportba, amelyben a gyermek a menetiránynak megfelelően ülve utazhat, és az ülés hagyományosabb formájú.

FONTOS!

Az 1., 2. és 3. csoportba tartozó valamennyi ülésnek legalább speciális kampókkal kell rendelkeznie a biztonsági öv méretének beállításához, valamint a felsőtest védelmét szolgáló párnázott fejtámlával.

Ha a gyermek elég magas, vannak olyan ülések, amelyeknél a háttámla eltávolítható, így egy egyszerű ülésmagasító párna marad, amely jobban illeszkedik a felnőtt biztonsági övhöz. Meg kell azonban jegyezni, hogy ez növeli a kockázatot oldalirányú ütközés esetén, mivel a fejet nem védi olyan jól. Ezért mindig tanácsos megtartani a háttámlát.

IZOFIX. MI AZ, ÉS MIÉRT FONTOS?

Az ISOFIX egy nemzetközi szabványos rögzítési rendszer, amely lehetővé teszi a gyerekülés biztonságos rögzítését az autósüléshez.

Megjegyzés:
Ezek a rögzítési pontok az autó alvázának részét képezik, és minden 2014-től gyártott járműben megtalálhatók (a korábbi modelleknél meg kell győződnie arról, hogy be van-e szerelve).

Az alapszerelés két rögzítési pontból áll, amelyek az ülés és az autó háttámlája között helyezkednek el. Ezenkívül egyes gyerekülések tartalmaznak egy harmadik rögzítési pontot az autó hátsó részében (általában a csomagtartóban), az úgynevezett Top Tether-t, amely megakadályozza, hogy az ülés akaratlanul elforduljon. Mivel az alkatrészek szabványosak, az Isofix megvásárlása biztosítja, hogy mindig kompatibilisek lesznek az autósüléssel.

Biztonságosabb az Isofix rendszerrel

A másik lehetőség a biztonsági öv használata. Biztonságos, de bonyolultabb is lehet teljesen bebiztosítani. Az Isofix rendszer beszerelése ezzel ellentétben egyszerű, mivel csak reteszeket kell bekattintani, amelyek tökéletesen rögzülnek, így biztosítva, hogy az ülés nem mozog. Ez általánosságban kényelmesebb, sőt egy ütközés vagy hirtelen fékezés esetén biztonságosabb is, mivel csökkenti az ülés mozgásterét.

Az egyetlen “de”, amit az Isofix mellé tudunk tenni, az a nyilvánvaló: drágább. Ezen kívül az alkatrészek az ülést is nehezebbé teszik egy kicsit. Az árkülönbség más rendszerekhez képest azonban nem olyan nagy. Megéri, ha egy extra biztonsági funkciót szeretnél hozzáadni, még akkor is ha nem kötelező. Előnyét akkor fogod látni igazán, ha gyakran fogod fel- és leszerelni az ülést, mivel ez a technológia sokkal könnyebbé teszi a feladatot.

MILYEN IRÁNYBAN KELL ELHELYEZNEM A GYEREKÜLÉST?

A 0. csoportot a menetiránnyal ellentétes irányban kell elhelyezni. Ennek oka, hogy az újszülötteknek még nincs nyaktámaszuk, és fékezés esetén a tehetetlenségnek a fejet az ülés felé kell vinnie, nem pedig előre. Ha az ülés hátrafelé néz az első ülésen, győződjön meg arról, hogy az első légzsák ki van kapcsolva.
Az 1. csoporttól felfelé az előre néző ülés opcionális, bár számos tanulmány szerint a hátrafelé néző ülés sokkal biztonságosabb ütközés esetén. Sőt, vannak olyan aktív lobbicsoportok, amelyek a menetiránynak háttal történő utazásra vonatkozó törvényes korhatár emelését követelik.

EGYÉB JELLEMZŐK

Az ülés súlya és mérete

Mérd meg az autód, hogy mennyi hely áll rendelkezésre az ülés számára, és számold ki, hogy a baba mellett egy vagy két ülésre van-e szüksége hátul.

Ha rendelkezik oldalsó ütközésvédelmi rendszerrel (azokkal a kis darabokkal, amelyek megszüntetik az ülés és az autó ajtaja közötti helyet), akkor az utasoldalon való helytakarékosság érdekében mindkét oldalt egymástól függetlenül érdemes felszereltetni.

Tanács
Ha nem fogod az autóban rögzítve hagyni az ülést, akár azért, mert szüksége van a helyre, akár azért, mert az alkalomtól függően járművet váltasz, győződj meg róla, hogy könnyű, könnyen felszerelhető és eltávolítható az általad választott ülés.

Milyen utakra mész

Ha csak rövid utazásokról van szó a városban, elég egy kis párnázás, de ha hosszabb utakat tervezel, akkor nagyon oda kell figyelnie az ülés kényelmére, különben a gyermeked előbb vagy utóbb, de inkább előbb, panaszkodni fog.

A fejtámla

Ez az egyik legfontosabb rész. Győződj meg róla, hogy elégedett vagy a háttámlával, hogy gyermeked ne hajtsa előre a fejét alvás közben: ez kényelmetlen számára, és mindenekelőtt balesetveszélyes is.

A horgonyzóhelyek

Ellenőrizd, hogy kényelmesen be tudod-e ültetni gyermeked az autóba, hogy könnyen hozzáférj a biztonsági öv be- és kikapcsolásához. Ne felejtsd el időről időre ellenőrizni, hogy az alkatrészek nem lazultak-e meg, és megfelelnek-e a baba méretének, ahogyan növekszik. Ha nem, akkor a biztonsági rendszerek használhatatlanok.

A huzat

Természetesen moshatónak kell lennie, és könnyen fel- és levehetőnek. Elég csak egy minimális karbantartás időnként nedves ruhával vagy törlőkendővel, valamint egy puha sörtéjű kefével vagy porszívóval áttörölni. Egy idő után viszont elkerülhetetlen lesz betenni a mosógépbe.

GYREKÜLÉS-ELŐÍRÁSOK

A jelenlegi törvény kimondja, hogy a 150 cm vagy annál alacsonyabb testmagasságú kiskorúaknak kötelezően gyermekbiztonsági rendszert kell használniuk a gépkocsi hátsó ülésein.

A gyermekeknek a jóváhagyott autósülésben való helyes elhelyezésének elmulasztása súlyos szabálysértésnek minősül, amely 45 000 ft-ig terjedő közigazgatási bírságot szabhatnak. A jelenlegi szabályozás a gyártókat érinti, akiknek meg kell felelniük az autósülések jóváhagyására vonatkozó követelményeknek, de ez nem mentesíti a felhasználókat a jóváhagyott autósülés használata alól.

Jelenleg két szabályozás létezik egymás mellett: az ECE 44/04 és a 2013-ban hatályba lépett, újabb R129 i-Size. Ez utóbbi szigorúbb a biztonsági ellenőrzések tekintetében, mivel az ezzel a jóváhagyással rendelkező autósüléseknek az oldalütközéses teszteken is át kellett esniük. Megkönnyítik a helyes rögzítést is, mivel mindegyiket Isofix-szel kell felszerelni.

Fontos
Az i-Size-rendelet hatálybalépése ellenére a korábbi rendelet alapján jóváhagyott eszközök még több évig érvényesek maradnak (várhatóan 2030-ig lehet őket értékesíteni és 2040-ig használni), így jelenleg még lehet mindkét rendelet alapján jóváhagyott autósüléseket vásárolni és használni.

Ha azonban azt tervezi, hogy az autósülést még sok éven át használja (pl. ha gyermekről gyermekre öröklődik), akkor célszerű i-Size jóváhagyású autósülést vásárolni.

OSZTÁLYOZÁS 0/0+/1/2/3 CSOPORTOK SZERINT

A régi szabvány, az ECE 44/04 a gyermeküléseket a gyermek súlya szerint csoportosítja, de ez ellenkezhet az intuícióval, mivel a szülők inkább a magasságot, mint a súlyt veszik figyelembe.

0 csoportos babahordozó (0-10 kg)

Ezek újszülöttek számára készült hordozóágyak. A baba fekve, a hasánál fogva utazik, és a biztonsági övvel bekötve menetiránnyal háttal a hátsó üléseken helyezkedik el.

0+ csoportos gyerekülések (0-13 kg)

Ezek a jóváhagyott autósülések szintén hátrafelé néző helyzetben vannak, és a biztonsági övvel rögzítik őket a járműhöz.

1. csoportos gyerekülések (9-18 kg)

A gyermeket egy biztonsági övvel rögzítik az üléshez, amely lehetővé teszi, hogy mindkét menetirányban elhelyezzék, bár célszerű hátrafelé néző helyzetben, mivel így az esetleges ütközés ereje kisebb. Ezek az ülések tartalmazhatnak Isofixet, bár ez nem kötelező. Ha nem rendelkeznek Isofix rendszerrel, akkor övvel rögzítik őket.

2. csoportba tartozó ülések (15-25 kg)

Ez egy ülésmagasító, amely megemeli a gyermeket, hogy az autó saját biztonsági övével rögzíthető legyen. Jelzi, ha a gyermek túl nagy az üléshez, de túl kicsi az övhöz.

Ezek az ülések tartalmazhatnak Isofixet, bár ez nem kötelező, ebben az esetben övvel rögzítik őket, és a menetiránynak megfelelően lehet őket elhelyezni.

3. csoportba tartozó ülések (22-36 kg)

Ez egy ülésmagasító, amely megemeli a gyermeket, hogy az autó saját biztonsági övével rögzíthető legyen. Jelzi, ha a gyermek túl nagy az üléshez, de túl kicsi az övhöz.

Ezek az ülések tartalmazhatnak Isofixet, bár ez nem kötelező, ebben az esetben övvel rögzítik őket, és a menetiránynak megfelelően helyezhetők el.

150 cm-től

Kivételesen a 12 év alatti, 150 cm vagy annál magasabb gyermekek közvetlenül a jármű saját biztonsági öveit használhatják. Azonban ajánlott, hogy a 150 cm magasságig terjedő gyermekek továbbra is a méretüknek és súlyuknak megfelelően jóváhagyott üléseket használják.

1. megjegyzés: Az ezzel a jóváhagyással megvásárolt gyermekbiztonsági rendszerek 9 kg-tól előre néző helyzetben is elhelyezhetők, de az általános ajánlás szerint 4 éves korig hátrafelé néző helyzetben kell maradniuk.

megjegyzés: Az előírások legutóbbi frissítése csak akkor engedi meg a gyermekbiztonsági rendszer elhelyezését az első ülésen, ha a gépkocsiban csak két ülés van, vagy ha az összes hátsó ülésen más, használatban lévő biztonsági rendszer van. Ha az első utasülésen hátrafelé néző gyermekbiztonsági rendszert helyeznek el, a légzsákot ki kell kapcsolni.

MÉRET ALAPÚ CSOPORTBA SOROLÁS

A szigorúbb R-129 i-Size előírás szerint az üléseket a gyermek magassága szerint osztályozzák, és az üléseknek Isofix rendszerrel kell rendelkezniük, amennyiben a gyermek (105 cm-ig) a biztonsági övet használja.

i-Size 45-75 cm

Ezek a hordozóágy-szerű autósülések egyéves korig hátrafelé néző, Isofix rögzítéssel és gyermekbiztonsági hevederekkel ellátott gyermekülések.

i-Size 105 cm-ig

Ezek az ülések 6 hónapos kortól körülbelül 4 éves korig alkalmasak. Ezek közé tartoznak az Isofix rögzítési pontok és a hevederek.

i-Size 100-135 cm-től

Ezek háttámlával ellátott ülésmagasítók, és az Isofix rögzítések opcionálisak. Ha nincs háttámlájuk, akkor nem lehetnek i-Size jóváhagyásúak.

i-Size jóváhagyott ülés címkéje.

Megjegyzés: Az ezzel az előírással vásárolt ülések esetében a gyermeket hátrafelé néző helyzetben kell szállítani, amíg a gyermek 15 hónapos és 75 cm magas nem lesz, de az általános ajánlás szerint 4 éves koráig hátrafelé néző helyzetben kell utazni.

Figyelembe kell venni

-Bár az előírások csak 135 cm-es magasságig írják elő az autósülések használatát, az ideális az lenne, ha az ülés 150 cm magasságig tartana (a legtöbb autósülést erre a magasságra tervezték).

-Bár a törvény szerint az autósülés 9 kg-tól előrefelé néző helyzetben is elhelyezhető, a szakértők azt javasolják, hogy 4 éves korig hátrafelé néző helyzetben tartsa.

-A kor (korábban 12 év) már nem a 150 cm alatti testmagasság, hanem a 150 cm alatti testmagasság a mérvadó annak eldöntésére, hogy a gyermeknek autósülésben kell-e ülnie.

-Mindig győződjön meg arról, hogy az ülés biztonságosan rögzítve van a járműhöz, és hogy a gyermek be van rögzítve.

-Ne hanyagolja el a rövid utakat, mivel itt a legnagyobb a kockázat.

A LEGBIZTONSÁGOSABB GYEREKÜLÉSEK

A közelmúltban tették közzé a RACE (Spanyol Királyi Autóklub) által a gyermekbiztonsági rendszerekkel kapcsolatban végzett 2018-as elemzés eredményeit.

Az autósüléseken végzett vizsgálatok során értékelték az ülések biztonságát frontális és oldalirányú ütközések esetén, valamint az ergonómiát, a könnyű használatot, tisztíthatóságot, és a mérgező anyagok jelenlétét az ülések anyagában.

Meglepő módon, bár az összes vizsgált gyerekülés jóváhagyást kapott, a 29-ből csak 21 tudott kielégítően megfelelni a teszteknek, míg 5 biztonsági problémák és/vagy az anyagukban található mérgező anyagok miatt megbukott. Itt látható a teljes teszt eredménye.

Ezek az eredmények azt mutatják, hogy a jóváhagyási rendszerekkel kapcsolatban még mindig van mit tenni annak érdekében, hogy minden gyermekbiztonsági rendszer 100%-ban biztonságos legyen gyermekeink számára.

Alább ezek közül a legjobb gyereküléseket mutatjuk be, amik átmentek ezen a szigorú tesztelésen, így könnyű szívvel tudjuk ajánlani őket. 

Britax Römer Baby-Safe

Britax Römer Baby-Safe

0-13 kg közötti gyerekek számára
Osztály: 0 és 0+ osztály (az Európai ECE csoportosítás szerint)
5-pontos biztonsági öv
Nézési irány: menetiránynak háttal
Levehető huzat
Tömeg: 4 kg

Maxi-Cosi Pearl Smart i-Size

Maxi-Cosi Pearl Smart i-Size

0-18 kg közötti gyerekek számára
Osztály: I. osztály (az Európai ECE csoportosítás szerint)
5-pontos biztonsági öv
Nézési irány: menetiránynak háttal
Levehető huzat
Tömeg: 6,9 kg

Mikor lehet legkorábban átállni a csecsemőülésről a kisgyermekülésre?

Azt javasoljuk, hogy a lehető leghosszabb ideig használja az autós gyermekülést, mivel az rugalmasságot biztosít a szülők számára, és  nagyon jó oldalvédelmet nyújt a baba számára. Érdemes azonban megfontolni, hogy korábban átálljon egy kisgyermekülésre. Ezekben az esetekben azt javasoljuk, hogy csak akkor váltson kisgyermekülésre, amikor a baba már képes egyedül ülni, mivel a nagyobb gyerekeknek szánt ülések valamivel kevesebb stabilitást nyújtanak, mint a csecsemőülések.

A választott kisgyermeküléstől függően biztosítani kell, hogy gyermeke megfeleljen a termék használatához szükséges minimumkövetelményeknek. Az előírásoktól függően ezek vonatkozhatnak minimális súlyra vagy magasságra:

1. lépés: Ellenőrizze az ülés súly- és magasságkorlátozását

Ha a gyermekülés az ECE R44-04 szabvány szerint van tanúsítva, akkor ez a maximális súlyt jelzi. Ezt a maximális súlyt nem szabad túllépni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy addig használhatja az ülést, amíg gyermeke el nem éri a maximális súlyt. A csecsemők gyakran kinövik az autósüléseket, mielőtt elérnék a maximális súlyt. Ebben az esetben lásd a 2. lépést.

Ha a gyermekülés az UN R129 szabvány szerint van tanúsítva, akkor ez a maximális magasságot jelzi. Ezt a maximális magasságot nem szabad túllépni. A legtöbb esetben a maximális magasság azt jelzi, hogy a kerekesszék már nem használható. Azonban kérjük, olvassa el a 2. lépést.

2. lépés: Ellenőrizze a vállszíjakat és az ülés tetejétől való távolságot.

Amikor a baba fejének legmagasabb pontja körülbelül 2 ujjnyira van az üléskagyló legmagasabb pontjától, akkor érdemes kisgyermekülésre váltani. Ideális esetben már azelőtt keressen kisgyermekülést, hogy a baba elérné ezt a pontot. Célszerű tisztában lenni ezzel a kétujjas távolsággal, mivel baleset esetén a baba felfelé tud mozogni. Ez a mozgás akkor fordulhat elő, ha a szíjak nincsenek tökéletesen meghúzva. Bár tudjuk, hogy a szülők mindent megtesznek azért, hogy az öveket mindig megfelelően meghúzzák, előfordulhat (ha sietünk, vagy ha a baba sokat mozog), hogy az övek nem olyan szorosak, mint amilyennek lenniük kellene.

Ellenőrizze azt is, hogy a vállövek hogyan illeszkednek a gyermek vállára, és mit javasol az ülés használati útmutatója e tekintetben. A legtöbb gyártó szerint a vállszíjak nem szabad, hogy a baba válla alól kijöjjenek. Ha tehát a vállövek már nem esnek egyenesen a vállakra, amikor a fejtámla vagy a vállövek a legmagasabb helyzetben vannak, akkor itt az ideje az ülés cseréjének is.

GYIK

Mi a szabvány az autós gyermekülésekre?

Jelenleg két gyermekbiztonsági szabvány van érvényben: az ECE R44/04 és az i-Size szabvány. Az ECE R 44/04 szabvány 2018 végéig lesz aktív, és a gyermek súlya szerint szabályozza az autósüléseket, és csoportosítja őket. Az i-Size szabvány 2013-ban lépett hatályba, és javítja a biztonságot az oldalsó és frontális ütközéseknél, kiterjeszti az autósülés használatát a hátrafelé néző helyzetben, és nagyobb valószínűséggel biztosítja a helyes rögzítést.

Melyek az autós gyerekülés-csoportok?

Az ECE R44/04 szabvány által szabályozott autósüléseket a gyermek súlya szerint különböző csoportokba sorolják:

– 0+ csoport: az első naptól 13 kg-ig.

– 0+/1 csoport: az első naptól 18 kg-ig.

– 1/2 csoport: 9 kg-tól 25 kg-ig.

– 2/3 csoport: 15 kg-tól 36 kg-ig.

– 1/2/3 csoport: 9 kg-tól 36 kg-ig.

Melyik csoportba tartoznak az i-Size ülések?

Az i-Size üléseket nem a gyermek súlya, hanem a mérete alapján szabályozzák, így nem tartoznak az előző csoportok egyikébe sem. Az i-Size ülések egyik jellemzője, hogy a babának legalább körülbelül 15 hónapos koráig a menetiránynak ellenkező irányban kell utaznia. Az oldalirányú ütközésekkel szemben is jobban védettek, és a rögzítésük is sokkal biztonságosabb, mivel csak az Isofix rendszer segítségével rögzíthetők az autóhoz.

Miből áll az Isofix?

Ez egy olyan rögzítési rendszer, amely sokkal biztonságosabbá teszi az autós gyerekülést. Olyan csatlakozókból áll, amelyeknek mind az autós gyerekülésben, mind az autónkban kell lenniük. Fontos meggyőződnünk arról, hogy járművünk rendelkezik-e ezekkel a csatlakozókkal.

Mennyi ideig lesz szüksége gyermekemnek autós gyerekülésre?

Autós gyermekülésre addig lesz szükségünk, amíg gyermekünk nem lesz több mint 1,35 cm magas. Ettől kezdve a szokásos biztonsági övvel utazhat az autóban.

Elég, ha csak egy autós gyerekülést veszek?

Az autós gyerekülést a gyermek magasságának megfelelően fokozatosan kell cserélni. Kezdetben egy modellre lesz szükségünk, és ahogy a gyermek növekszik, úgy kell változtatnunk rajta. Általában legalább 2 autós gyerekülést kell vásárolni.

Használhatok olyan autós gyerekülést, amely ütközést szenvedett?

Ha közlekedési balesetet szenvedünk, az autós gyerekülést ki kell cserélni, mivel súlyos sérüléseket szenvedhet, amelyek – bár szabad szemmel nem észlelhetők – befolyásolhatják az autós gyerekülés hatékonyságát. Egyes márkák ütközés esetén új gyerekülést adnak.

Az ellenkező irányú közlekedés biztonságosabb?

Bizonyított, hogy az ütközés okozta károk jelentősen csökkennek, ha a gyermek a menetiránnyal ellentétes irányban halad. Amennyiben lehetséges, erősen ajánlott a hátrafelé néző helyzet meghosszabbítása. A jelenlegi i-Size előírások szerint a gyermek 15 hónapos koráig kötelező hátrafelé utazni, de egyes autós gyereküléseknél ez az idő meghosszabbítható a gyermek 105 cm-es koráig (kb. 4 éves korig).

Ami még érdekelhet:
A legjobb babakocsi
A legjobb autós kamera